
Napisz program symulujący poruszanie sześciennej kostki do gry po płaskim stole. Możesz założyć, że kostka nie śliga się ani nie skacze. Każdy ruch jest obrotem o 90 stopni w wybranym kierunku. W ustawieniu początkowym ścianka oznaczona numerem 1 zwrócona jest do góry, ścianka oznaczona numerem 2 na północ (N), zaś ścianka oznaczona numerem 3 na zachód (W), patrz rysunek. Dodatkowo kostka ma tę własność, że suma wartości dwóch przeciwległych ścianek wynosi 7.
Program powinien wczytać ze standardowego wejścia sekwencję ruchów w postaci N, S, E lub W, a następnie wydrukować na standardowe wyjście liczbę oczek znajdującą się na górnej ściance kostki.
Uwaga: Do rozwiązania zadania użyj przygotowanej przez siebie klasy symulującej zachowanie kostki.
Przykładowe wejście:
N S S S E E N
Przykładowe wyjście:
2