graphlogo

Wydział Matematyki i Informatyki

Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu

2inf 2024/2025 Programowanie II - LG

[C2] Zagrajmy w Chińczyka
Języki: cpp
Limit czasu: 5.0 s
Limit pamięci: 32 MB
Limit rozmiaru rozwiązania: 100 kB

Napisz program symulujący poruszanie sześciennej kostki do gry po płaskim stole. Możesz założyć, że kostka nie śliga się ani nie skacze. Każdy ruch jest obrotem o 90 stopni w wybranym kierunku. W ustawieniu początkowym ścianka oznaczona numerem 1 zwrócona jest do góry, ścianka oznaczona numerem 2 na północ (N), zaś ścianka oznaczona numerem 3 na zachód (W), patrz rysunek. Dodatkowo kostka ma tę własność, że suma wartości dwóch przeciwległych ścianek wynosi 7.

Program powinien wczytać ze standardowego wejścia sekwencję ruchów w postaci N, S, E lub W, a następnie wydrukować na standardowe wyjście liczbę oczek znajdującą się na górnej ściance kostki.

Uwaga: Do rozwiązania zadania użyj przygotowanej przez siebie klasy symulującej zachowanie kostki.


Przykładowe wejście:

N S S S E E N

Przykładowe wyjście:

2
Powrót
© 2009-2020 • ZawodyWeb Team
IKS - Inwestycja w Kierunki Strategiczne na Wydziale Matematyki i Informatyki UMK

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego