graphlogo

Wydział Matematyki i Informatyki

Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu

2inf 2024/2025 Programowanie II - LG

[C1] Saper
Języki: c cpp
Limit czasu: 1.0 s
Limit pamięci: 32 MB
Limit rozmiaru rozwiązania: 300 kB
Problem

Gra Saper dostępna jest praktycznie na każdy system operacyjny. Zadaniem gracza jest znalezienie wszystkich bomb znajdujących się na planszy. Dla ułatwienia, w każdym polu nie zawierającym bomby znajduje się liczba sąsiadujących z nim bomb (pionowo, poziomo lub po przekątnej).


Zadanie

Napisz program, który po wczytaniu planszy zawierającej wyłącznie informacje o bombach przygotuje gotową pranszę do gry Saper. Pierwszy wiersz wejścia zawiera dwie liczby naturalne 0 < N, M < 100 oznaczające odpowiednio liczbę wierszy oraz kolumn planszy. Kolejnych N wierszy zawiera kolejne wiersze planszy. Bomba oznaczona jest przez "*" natomiast puste pole przez ".". Jako wyjście program powinien wydrukować gotową planszę do gry Saper.


Przykład
Wejście:
3 5
**...
.....
.*...

Wyjście:
**100
33200
1*100
Powrót
© 2009-2020 • ZawodyWeb Team
IKS - Inwestycja w Kierunki Strategiczne na Wydziale Matematyki i Informatyki UMK

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego