graphlogo

Wydział Matematyki i Informatyki

Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu

NSI 2023/2024 - Programowanie I (zadania dodatkowe)

[E_3] Kodowanie labiryntu
Data zakończenia: 2024-06-16 12:00
Języki: cpp
Limit czasu: 3.0 s
Limit pamięci: 32 MB
Limit rozmiaru rozwiązania: 100 kB

Twoim zadaniem jest narysowanie labiryntu na podstawie napisu kodującego jego kształt.

Dane wejsciowe i wyjściowe

Dane zawierają serie znaków alfanumerycznych, które Twój program musi zinterpretować. Każdy wiersz labiryntu jest opisany przez serie cyfr i znaków, gdzie cyfra przed znakiem oznacza ile razy dany znak ma zostać powtórzony.

Mała litera "b" będzie używana do reprezentacji znaku spacji (odstępu) w labiryncie. Opis różnych wierszy labiryntu będzie rozdzielony znakiem wykrzyknika (!) lub znakiem końca wiersza. Nie ma żadnego ograniczenia na liczbę wierszy w opisie pojedynczego labiryntu. Można natomiast założyć, że żaden wiersz nie będzie zawierał więcej niż 132 znaki.

Przykładowe wejście
1T1b5T!1T2b1T1b2T!1T1b1T2b2T
1T3b1T1b1T!3T3b1T!1T3b1T1b1T!5T1*1T
Przykładowe wyjście
T TTTTT
T T TT
T T TT
T T T
TTT T
T T T
TTTTT*T
Powrót
© 2009-2020 • ZawodyWeb Team
IKS - Inwestycja w Kierunki Strategiczne na Wydziale Matematyki i Informatyki UMK

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego