[c9] Labirynt
Data zakończenia: 2024-04-19 12:01
Języki:
c
Limit czasu: 1.0 s
Limit pamięci: 5 MB
Cel
Zadanie alokację pamięci, na tablice oraz na poszukiwanie (rekurencję) w szerz.
Problem
Studenci stworzyli robota, który ma poruszać się po labiryncie. Robot ma skanować układ labiryntu i wyszukiwać drogę o minimalnej długości do wskazanego punktu. Robot może poruszać się w 4 kierunkach (do przodu, do tyłu, w prawo i w lewo) i ma się przemieścić od punktu A do punktu B. Podczas przemieszczania się robot nie może opuścić labiryntu. Zadanie polega na ustaleniu minimalnej długości drogi (jaką może przebyć robot) pomiędzy wskazanymi punktami A i B. (Oczywiście dróg o tej długości może być więcej niż jedna.)
Zadanie
Napisz program, który rozwiąże powyższy problem.
Dane wejściowe mają następującą postać
Jako dane wyjściowe program zwraca pojedynczą wartość równą długości drogi o minimalnej długości.
Jeśli nie istnieje droga z punktu A do punktu B, to powinna zostać wypisana wartość -1.
Przykład
Wejście
Zadanie alokację pamięci, na tablice oraz na poszukiwanie (rekurencję) w szerz.
Problem
Studenci stworzyli robota, który ma poruszać się po labiryncie. Robot ma skanować układ labiryntu i wyszukiwać drogę o minimalnej długości do wskazanego punktu. Robot może poruszać się w 4 kierunkach (do przodu, do tyłu, w prawo i w lewo) i ma się przemieścić od punktu A do punktu B. Podczas przemieszczania się robot nie może opuścić labiryntu. Zadanie polega na ustaleniu minimalnej długości drogi (jaką może przebyć robot) pomiędzy wskazanymi punktami A i B. (Oczywiście dróg o tej długości może być więcej niż jedna.)
Zadanie
Napisz program, który rozwiąże powyższy problem.
Dane wejściowe mają następującą postać
- Program na wejściu otrzymuje najpierw dwie wartości całkowitoliczbowe, kolejno m i n, odpowiadające wymiarom labiryntu. Można przyjąć, że każda z nich jest nie większa niż 30.
- Następnie wczytuje po kolei n linijek o długości m, składających się ze znaków '.' (kropka), 'X' (duży "X"), A i B, gdzie
- '.' (kropka) oznacza korytarz (po którym robot możne się poruszać),
- 'X' (duży "X") oznacza ścianę,
- A oznacza punkt startowy,
- B oznacza punkt końcowy.
Jako dane wyjściowe program zwraca pojedynczą wartość równą długości drogi o minimalnej długości.
Jeśli nie istnieje droga z punktu A do punktu B, to powinna zostać wypisana wartość -1.
Przykład
Wejście
23 8 XXX.X.X.XXXXXXXXXXXXXX. X.X.X.X...X...X...X...X X...X...X.X.X.X.X.X.X.. X.X...X.X...X...X...X.X .AX.X.X...X...X.X.X.X.. X.X.X...X...X.X...X.X.X X...X.X...X.X...X.XB.XX XX......X...XXX.X.X.X.XWyjście
32